Regulacja seryjnego amorka skretu
Autor Wiadomość
mumin78 Offline
Młody
**

wwa
rn12

Liczba postów: 55
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 0
#18
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu
własnie wymieniłem olej w seryjnym amortyzatorze skrętu, zalałem 10w ( fabrycznie chyba 5w)
czynność jest prosta a efekt bardzo ale to bardzo zadowalający,
potrzebne - strzykawka 20-25 mll + gruba igla plus tyle samo oleju FORK OIL - 5w/ 10w - w zależności czy chcemy zeby był sztywniejszy czy nie ( przy 15w będzie pewnie już bardzo sztywny do miasta napewno za bardzo ) i z 50 mll nafty

pokrótce jak to ugryźć:
wykręcamy amor
sprawdzamy ruch teleskopu żeby mieć porównanie u mnie słychac było trzeszczące bąbelki powietrza do tego chodził lekko bardzo i niepłynnie Red_icon_no

, odkręcamy w korpusie od góry dużą imbusową śrubę, ( są jeszcze dwie małe mini imbusiki z boku amorka ale nie trzeba ich ruszać ) pompując amorkiem wylewamy stary olej do pojemnika - uwaga bo może chlapnąć ( u mnie starego oleju wyleciało pare kropel do tego czarnych )

w drugim kroku należy wypłukać czymś resztki starego syfu - preparatem czyszczącym i rozpuszczającym olej ale nie niszczącym uszczelek - może być nafta, zalewamy amorek pompujemy wylewamy , i tak ze 2-3 razy aż zaczenie wylatywać czysta nafta.
następnie odstawiamy na jakiś czas do gory nogami zeby nafta wyciekła do konca i wyschła...( ja zostawiłem na noc)

no i w trzecim kroku zabieramy się za upierdliwe napełnianie -
przyda się strzykawka - 20mll ( mniejsza będzie na dwa razy co skomplikuje zabawe) igła jak najgrubsza - różowa 1.5mm chyba taką miałem )
nakładamy igle wyciągamy tłok ze strzykawki i nalewamy ok 20 mll - lepiej zalewać strzykawe od góry zatykając igłą żeby nie wyleciało od dołu - POWOLI, uleci pare kropel ale to szczegół, warto z tego względu że jak zrobimy to poowoli i ostrożnie olej będzie bez bąbelków których być nie może, przy szybkim wciąganiu do strzykawy może i prawdopodobnie sie spieni. czekamy chwile aż olej sie ustoi ładujemy tłok odwracamy strzykawe wystrzykując nadmiar powietrza.
jak już mamy full strzykawe z olejem bez perełek powietrznych, stawiamy amor dziurą po imbusowej śrubie do gory, wciskamy tłok do końca - ( chyba bez znaczenia w którą strone wazne zeby amor był wysunięty lub wsunięty do konca)
pakujemy igle najdalej jak sie da i POWOLI napełniamy - prawie do pełna, potem BARDZO POWOLI ruszamy tłokiem w druga strone do konca - olej wessie i pokaże sie przy górnym wewnętrznym zaworku ( dziurce) pare małych bąbli , uswamy wszystkie igłą, i dolewamy znowu pare mililitrów do pełna, powtarzamy czynność 5-10 razy POWOLI - jak już amor będzie pełny pod korek i przy ruchu w góre i w doł do oporu nie będą sie pojawiać bąbelki...
- należy pompować kilkanaście/kilkadziesiąt razy przy zalanym do pełna i usuwać bąbelki, należy to robić płynnie w pełnym zakresie ruchu - i nie za wolno - i nie za szybko - jak zapompujemy za szybko może trysnąć Red_icon_smile, tak zeby wypchnąć całe zabłąkane powietzrze z zakamarków które zawsze gdzieś siedzi..
...jak już będzie ok - i amor będzie pracował rowno i bez pokazujących sie bąbelków - w zalany pod korek amorek - powoli wkładamy i dokręcamy spowrotem imbusową śrubę (zaworek) przez którą spuszczaliśmy olej, ( troche sie uleje bo śruba przy wkręcaniu wypchnie nadmiar oleju)
jak zrobiliśmy wszystko starannie po zakręceniu śruby można sie cieszyć dobrze działającym i sprawnym amorem - jak słychać skwierczące powietrze i przesuwa się niepłynnie - OD NOWA Red_icon_wink)

zalałem olej 10w fork oil - taki do lag - amorek chodzi pięknie efekt jest super - płynnie i stawia spory opór ,
nie wiem czy nie za spory, do jazdy w korkach i mieście, ale to zobaczymy, najwyżej zaleje spowrotem 5w. zważywszy na to ze miałem tam pół na pół zużytego oleju z powietrzem - różnica jest KOLOSALNA

cała operacja - ok 20 - 30 minut roboty głównie pompowania i odpowietrzania po napełnieniu nowym olejem , ( + pare chwil, najlepiej noc na osuszenie po płukaniu)

polecam
naprawde warto ;P

PS - po przejazdzce po mieście - sporo w korku przy wolnej prędkości - 10w - nie jest za twardy absolutnie (jak dla mnie) myśle ze i na 15w można by spróbować, moze nast razem tak z ciekawości zaleje a nuż będzie jeszcze lepiej

Pozdr
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-04-17, 09:47 AM przez mumin78.)
2012-04-16, 09:55 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Wiadomości w tym wątku
Regulacja seryjnego amorka skretu - przez marcin_46 - 2012-03-08, 04:36 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez Cieniu - 2012-03-08, 04:44 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez Koczis - 2012-03-08, 05:25 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez XoXo - 2012-03-08, 06:13 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez emilian - 2012-03-08, 06:30 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez rumian_1989 - 2012-03-08, 08:36 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez marcin_46 - 2012-03-08, 10:45 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez marcinpsk - 2012-03-12, 06:39 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez rumian_1989 - 2012-03-12, 08:10 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez marcinpsk - 2012-03-12, 10:07 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez rumian_1989 - 2012-03-12, 11:20 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez marcin_46 - 2012-03-12, 11:37 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez marcinpsk - 2012-03-13, 01:12 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez rumian_1989 - 2012-03-13, 06:34 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez marcinpsk - 2012-03-13, 10:58 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez mumin78 - 2012-03-25, 01:09 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez mumin78 - 2012-03-25, 08:55 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez mumin78 - 2012-04-16, 09:55 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez marcinpsk - 2012-04-18, 06:10 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez heko55 - 2012-09-01, 11:25 AM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez Misiek - 2013-03-07, 07:37 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez Artur86 - 2013-08-23, 05:01 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez marcinpsk - 2013-08-23, 06:51 PM
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu - przez Artur86 - 2013-08-24, 01:32 PM

Dodatkowe informacje


Skocz do: