Draco
88
  
unknown
Liczba postów: 322
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
2
|
Akumulator Li-Ion
Witam
Z racji,że nadeszła u mnie chwila wymiany baterii chciałem sie dowiedzieć jakie macie doświadczenia z baterią litowo-ionową w sportowym motocyklu, w enduro już od dluzszego czasu są dostepne takie aku ale z racji tego,że kupiłem najmocniejszą YUAS'e do R1 i okazało sie,że bateria jest trafiona i mimo,że już stawiałem na rozrusznik,odczepiony magnes czy nawet napinacz rozrządu to okazało sie,że nówka sztuka yuasy ma za niskie napięcie.
Swoją drogą zawsze uważałem yuase za przodującą firme bo kiedyś ich akumulatory potrafily wytrzymywać 10 lat, ale sprzedawca do którego oddaje Yuase sam stwierdził,że te piękne czasy mineły i teraz potrafi 1 na 10 być śmietnikiem.
Zamówiłem więc JMT litowo-ionowy, waga niecały kilogram (0,9kg)
ładuje sie w 4-8min i miesięcznie traci ponoć tylko ok 5% i prąd rozruchowy 240.
Tyle mówi producent.
Jakie są Wasze odczucia?
Pozdrawiam
|
|
| 2015-07-30, 09:25 PM |
|
Piotr1
Konkretny
   
Wawa
RN09
Liczba postów: 587
Dołączył: Jul 2014
Reputacja:
1
|
RE: Akumulator Li-Ion
Krótki czas ładowania wiąże się z dużym poborem prądu a to z kolei grzaniem się uzwojeń alternatora. Druga sprawa to dość mała pojemność, bo chyba ok. 4ah, zwykłe mają coś ok.10ah. Alternator ma moc ok 200W, tj. 16,6A, używając maksymalnej mocy alternatora to ładował by taki aku ok.15min, w praktyce jest to nie możliwe bo dochodzą światła min. 110W + sterowanie silnikiem to zostanie jakieś 50W dla aku tj. 4,16A, w tej sytuacji aku ładował by się przez 60min. dotyczy to całkiem rozładowanego aku, a więc przez 60min altek jest maksymalnie obciążony. Te obliczenia są robione na kolanie, więc mało dokładne i dane są orientacyjne. Na minus li-jon to mała pojemność, bardzo słaba odporność na całkowite rozładowanie, na niskie i wysokie temp. Na plus to duży prąd rozruchowy i szybkie ładowanie. Nie wiadomo ile wytrzyma, sam jestem ciekawy. Nie zniechęcam cię po prostu napisałem swoje zdanie bo pytałeś.
|
|
| 2015-07-30, 11:16 PM |
|
A.S.
HULK
    
śląsk
K8 + K63 2021
Liczba postów: 3,210
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
22
|
RE: Akumulator Li-Ion
3 lata używam takich ( lekkich ) .... Ogólnie nowy co sezon to NAJLEPSZA OPCJA  ...
Wydatek nie zabija .. a masz pewność .. Prąd mega duży, żadnych problemów nie miałem nigdy z ładowaniem czy tam coś .. a głównie jednak bez jakiegokolwiek oświetlenia latam ..
No ale ten minus że jak ktoś szuka akumulatora na 7 lat .. jeszcze do RN22 która jest w dobrej kondycji i potrzebuje ok 170 Amper na rozruch no to nie będzie zadowolony z tych chińczyków mark JMT, SHIDO, EXIDE i całej reszty z ogniwami od modeli latających w środku  ...
Mam taki rozebrany zaraz fote wrzucę ..
Jakość lutowania, jakość kabli i ich przekrój czy ogólne wykonanie ZABIJA po prostu ... A jak jeszcze ktoś woła 380 zł za to czy okolice tej kwoty to szubienica to mało  ...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-02-11, 01:21 PM przez A.S..)
|
|
| 2019-02-11, 01:13 PM |
|
simon68
Administrator
      
Oświęcim
RN22,SX450,dzik
Liczba postów: 2,728
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
9
|
RE: Akumulator Li-Ion
Asior- ale to jest zwykłe ogniwo LiPo 25c, takie jak w modelach, 25C tzn. pojemność *25 = prąd rozładowania
czyli jak ustrugasz 8,5Ah to masz 212 Amper na rozruch, jedno co to pytanie jaka tam elektronika siedzi do ładowania tego, bo widać że jest balanser, czyli prąd ładowania idzie po grubych kablach, a te cienkie są osobno na każde ogniwo, i balnaser równa napięcie, max 4,2V na ogniwo i powinien wyłączyć ładowanie....
jak ci padły ogniwa to wkładasz coś takiego i po sprawie tu masz 15C i 30C w piku czyli 120A ciągłego prądu i 240 w piku.
szybkie drogi są dla szybkich motocykli, szybkie zakręty dla szybkich motocyklistów....
na chuj koni kupa jak kierowca dupa.........
GAZU PIZDO..........
a w garażu dzik-RN12, RN22,KTMSX450,KTM790ADVR
|
|
| 2019-02-11, 01:46 PM |
|
simon68
Administrator
      
Oświęcim
RN22,SX450,dzik
Liczba postów: 2,728
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
9
|
RE: Akumulator Li-Ion
dają jak najbardziej radę, tyle że trzeba pilnować ładowania, bo takie ogniwo prąd ładowania najlepiej 1C, 3C pik więc zależy jak jest zrobione ładowanie, bo np. jak będziesz robił krótkie trasy to bilans może być ujemny i trzeba będzie doładowywać nawet co parę dni, bo niby to ma 1C ale wystarczy pooglądać jak wyglądają ładowarki które dają 5A.... są wielkości takiego AKU, to co tam u AS-a na focie to tak na oko 0.8 A czyli dla takiej bateri to jes 0.1C, to wystarczy policzyć sobie ile musi się ładować na tym co by wyrównać bilans.
szybkie drogi są dla szybkich motocykli, szybkie zakręty dla szybkich motocyklistów....
na chuj koni kupa jak kierowca dupa.........
GAZU PIZDO..........
a w garażu dzik-RN12, RN22,KTMSX450,KTM790ADVR
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-02-11, 02:28 PM przez simon68.)
|
|
| 2019-02-11, 02:27 PM |
|
simon68
Administrator
      
Oświęcim
RN22,SX450,dzik
Liczba postów: 2,728
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
9
|
RE: Akumulator Li-Ion
jak masz możliwość kupić Litowy za dobre piniondze czyli do 300 to bier, kontroluj tylko po każdej jeździe napięcie, i jak co małym prądem ładuj....
szybkie drogi są dla szybkich motocykli, szybkie zakręty dla szybkich motocyklistów....
na chuj koni kupa jak kierowca dupa.........
GAZU PIZDO..........
a w garażu dzik-RN12, RN22,KTMSX450,KTM790ADVR
|
|
| 2019-02-15, 02:09 PM |
|
kyniu
Konkretny
   
Rzeszów
RN22
Liczba postów: 942
Dołączył: May 2013
Reputacja:
1
|
RE: Akumulator Li-Ion
Ja napisze tylko tyle, mam w RN22 aku EXIDE już 4 sezon i jak na razie nie zapowiada się żeby zakończył żywot. Naładowałem go i po zimie zapaliła maszyna na półtora obrotu czyli tak jak normalnie w lecie
Jak ktoś ma problemy z paleniem to:
- albo wina niedoładowywania (rzadko jeżdżone na krótkie trasy)
- albo w zimie trzyma aku na mrozie i nie ładuje z raz albo 2 razy przez zimę (mój jest w garażu, w zimie ok. 8-10 stopni)
- albo ma coś nie tak z moto. Bo niby dlaczego moja pali a inne mają nie palić jak to ten sam silnik?
|
|
| 2019-02-15, 06:21 PM |
|